Saturday 16 April 2011

Pintu Masuk

Assalamualaikum to all ladies and gentlemen. Blog ni adalah bertujuan memberi perkongsian tentang kehidupan kita, tentang Islam dan lain-lain. So, sama2 lah kita sharing.Mungkin anda ada ilmu yang lebih bolehlah berkongsi kat sini..


Iman kita ni adalah sifat lemah dan dia ni selalu turun naik. Kitalah yang kena menjaganya....Kalu  tak jaga iman ni, maka jatuhlah ia dan mudahlah nafsu, syaitan and the geng dapat control kita. Sbgi contoh, kereta. Kereta ni kalu kita tak jaga dan cuci selalu, dia akan kotor dan berkarat..... Kotoron dia tu akan melekat sebab terlalu lama kita tak cuci and polish. Jadi susah la nak mencucinya Mcm tulah iman dan hati kita, kalu kita terlalu lama tak cuci dan polish iman kita, dosa dan maksiat tulah akan melekat kat hati kita dan menyebabkan hati kita tak tenang serta susah nak beribadat. Jagalah hati dan iman kita sama-sama.


Blog ni juga bukan nak tunjukkan diri ini baik, sbb saya tahu siapa saya disisi Allah. Hanya mahu berkongsi apa yang ilmu saya ada untuk memperbetuli diri sendiri dan rakan2 lain. Kita manusia biasa, bukan maksum, dan bukan Nabi. Kita sering melakukan dosa kerana kita makhluk tuhan yang biasa, insan biasa, tapi kita diturunkan didunia ini untuk di uji oleh Allah dan membawa bekalan ke akhirat. So, biasakanlan diri itu mengingatkan dan berkongsi kepada diri sendiri dan org lain.


Disini sini juga saya bukanlah sebagai ahli PAS, tabligh, PMI, ISMA, ABIM, JIM, HALUAN dan mana2 jemaah lain....tapi saya hidup di dunia ini sebagai hamba ALLAH (Abdullah) dan ingin menjalankan kerja2 Nabi.....InsyaAllah...saya bukan lah hebat mana pun....tapi saya rasa bertanggungjawab untuk menjalankan kerja2 Nabi ini (Dakwah)...


Apa kaitan dengan "pintu masuk"?????....setiap kali nak masuk rumah mesti jumpa pintu pada permulaan...so, samalah dengan blog ini...'pintu masuk' adalah pendahuluan untuk blog ini.... 

3 comments: